AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

6 moduri in care iti refaci motivatia cand te simti deprimat

Un raspuns pe care il auzi frecvent din partea celor care vor sa-si depaseasca depresia si primesc tot felul de sfaturi este „da, usor de spus, mai greu de facut”. Cei care sufera de depresie stiu, in teorie, ce ar trebui sa faca, dar intrebarea este cum sa o faca? Mai ales cand depresia iti omoara orice umbra de motivatie, energie, interes si concentrare.

Cand mai dai un impuls motorului, parca devine mai usor, dar pana sa porneasca ce poti face ca sa apara acea scanteie de care ai nevoie?

1. Coboara standardul.

Cand esti deprimat, nu functionezi ca de obicei, la 70-90%. Dimpotriva, esti undeva mai aproape de 20%. Daca ai aceleasi asteptari de la tine ca atunci cand nu te simti deprimat (uneori poate fi vorba doar despre simpla alegere a hainelor), te vei simti iritat si coplesit si probabil ca nu vei duce la bun sfarsit ceea ce ti-ai propus (si te vei simti, astfel, invins si rusinat).

Stabileste-ti TELURI MICI SI SPECIFICE. Fara nicio exagerare. Spala vasele din chiuveta. Poate nici macar pe toate, spala doar trei pahare si gata. Ai terminat si simti ca poti mai mult? Poti oricand ridica stafeta daca te simti motivat. Nu uita ca daca te simti coplesit si nu reusesti sa-ti atingi scopul, este posibil sa-ti fi stabilit un standard prea inalt si trebuie sa-l cobori si sa stabilesti ceva mai realist sau mai  specific.

2. Practica compasiunea de sine.

Critica de sine este cel mai bun prieten al depresiei. Daca iti vei reprosa singur ca nu esti „productiv” si ca esti „lenes”, nu vei face decat sa perpetuezi starea in care esti deja, ceea ce te va paraliza. Incearca, in schimb, sa folosesti cu tine insuti aceeasi incurajare pe care ai folosi-o cu un prieten sau o persoana iubita.

3. Cere ajutor.

Unii dintre noi nu reusesc sa se adune in momentele mai grele. Iar fara motivatie sau energie, este chiar mai greu. Cere ajutor unei persoane de incredere. Roaga-ti partenerul sa te insoteasca la ora de yoga. Plateste-ti terapia de grup, ora la psiholog sau sedinta de masaj in avans, pentru a te simti motivat sa mergi.

4. Imagineaza-ti cum te vei simti dupa ce vei termina ce ai de facut.

Sa faci dus, sa iesi la plimbare, sa pregatesti pranzul sau cina sau sa iesi cu un prieten pare o sarcina foarte grea daca te concentrezi pe efortul pe care il presupune. Oamenii deprimati au o eficienta de sine scazuta, adica au putina incredere in propria lor abilitatea de a-si indeplini sarcinile. Astfel, se vor simti coplesiti si le vor evita. Mai redu din asteptarile pe care le ai de la tine si imagineaza-ti mai bine cum te vei simti dupa ce vei termina ceea ce ai de facut decat cum te vei simti pe parcursul desfasurarii sarcinii in sine.

5. Stabileste-ti ca scop sa termini ce ai de facut, nu sa-ti faca placere.

Cand esti deprimat, este normal sa-ti pierzi interesul pentru lucrurile care odata te faceau fericit. Comediile nu te mai fac sa razi, sportul nu mai este distractiv, timpul petrecut cu prietenii parca nu mai prezinta niciun interes. Anxietatea, depresia si dispretul de sine preiau controlul, facandu-te sa te simti indiferent si infrant. De aceea, cand faci ceva „distractiv” sau „activ” fa-o cu scopul de a o face, nu de a te bucura de actiunea in sine.

6. Apreciaza-ti propriul curaj de a iesi din zona de confort.

Oricat de dureroasa ar fi, depresia poate deveni destul de confortabila, un fel de „rau cunoscut”. Stii la ce sa te astepti, in mare parte. Cunosti durerea, stii ca si maine va fi cam la fel. Ideea de a iesi din zona ta de confort poate fi o provocare destul de mare. Steven Hayes, un psiholog apreciat, a spus ca, “Daca faci ceea ce ai facut mereu, vei obtine ceea ce ai obtinut mereu.” Deci, daca reusesti sa faci ceva diferit (chiar si cu foarte putin), felicita-te.

Aproape sigur vei simti si anxietate, pentru ca anxietatea vine impreuna cu nesiguranta. Anxietatea este un semn ca pasesti dincolo de rutina familiara a depresiei, asa ca este bine sa-ti asumi curajul si incearca sa repeti astfel de experiente in calatoria ta.

Sursa utilizata: https://www.mindbodygreen.com/0-13042/6-tips-to-get-motivated-when-youre-feeling-depressed.html

Like Share Share Tweet12423 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Spirit

Etichete: ajutor, depresia, motivatie, partener, prieten,

Articole similare

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

11 moduri de a stimula producţia de serotonină din creier (în mod natural)

11 moduri de a stimula producţia de serotonină din creier (în mod natural)

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE