AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

5 lucruri pe care oricine ar trebui sa le stie despre acceptare

Exista o zicala in filozofia budista: Suferinta=durere x rezistenta. Practic, acceptarea “durerii” (a realitatii, sau experientei, sau relatiei) cauzeaza mai putina suferinta decat zbaterea in van impotriva acesteia.

Aici este lucrul interesant despre acceptare. In multe cazuri, avem o alegere. Putem fie accepta sau respinge, si mare parte a timpului petrecut respingand-o, nu schimba realitatea noastra, doar cauzeaza durere.

Vorbim mult despre acceptare in terapie, dar nu intotdeauna despachetam cuvantul. Aici sunt cinci lucruri de stiut despre acceptare, si pe care s-ar putea sa nu le fi luat in considerare pana acum.

1. Acceptarea nu inseamna a placea, a vrea, a alege sau a sprijini.

Nimeni nu sugereaza ca tie sa iti placa, sa vrei sau sa sprijini orice ar fi ca sa accepti (in cazul formulei precedente, “durerea”). Dar prin zbaterea impotriva durerii – prin a-i rezista sau a o respinge – noi cream o suferinta inutila. Nu inseamna ca ai ales-o sau ai aprobat-o atunci cand o accepti. Nu inseamna ca iti place anxietatea ta, ca vrei sa ai o durere cronica, sau ca ti-ai alege propriul corp, sau ca sprijini o nedreptate care ti s-a intamplat tie sau altcuiva.

Mai degraba alegi sa ii permiti ca ea sa fie acolo cand nu o poti schimba in acel moment. Alegi sa iti ingadui sa fii asa cum esti, sa simti asa cum simti sau sa simti ceea ce tu ai simtit, fara a crea o rusine sau o anxietate nefolositoare. Durerea s-ar putea sa fie inca acolo, dar o parte a suferintei va fi alinata.

2. Acceptarea este un proces activ. Ea trebuie practicata.

Aminteste-ti ca “a accepta” este un verb. Este un proces activ, unul care trebuie practicat constient. Rar se intampla ca intr-o zi sa alegem sa acceptam durerea noastra emotionala sau fizica, trupurile noastre, relatiile noastre dificile sau trecutul nostru, si sa nu ne mai gandim niciodata la acel lucru.

Uneori poate cere efort (sau in majoritatea timpului, cel putin la inceput). Poate fi uneori frustrant. Dar, precum crearea unui loc batatorit intr-un camp plin de iarba prin parcurgerea aceleiasi carari de multe ori, de fiecare data cand practici acceptarea a ceva, creezi si intaresti trasee nervoase in creierul tau, facilitand usurinta in viitor.

Practica si compasiunea fata de tine insuti impreuna cu acceptarea. Practica acceptarea provocarilor pe care le ai atunci cand practici acceptarea! Este natural sa sovai, dand inapoi sau inaintand, intre sentimente de acceptare si sentimente de rezistenta. Fa loc spectrului de experiente si observa cum criticul launtric devine tot mai tacut.

3. Acceptarea nu inseamna ca nu poti lucra la schimbarea lucrurilor.acceptarea

Multi oameni cred ca acceptarea este un semn de apatie. Pasivitate. Renuntare. Abandonarea actiunii. Totusi nu acesta trebuie sa fie cazul. Acceptarea poate fi practicata impreuna cu actiunea, asa cum este baza Terapiei Acceptarii si Angajamentului/Acceptance and Commitment Therapy (ACT – in lb. eng. Acronimul inseamna “actiune”).
Practicarea acceptarii nu inseamna in mod necesar ca tu nu vei fi capabil sa faci o schimbare. Tu iti poti accepta corpul si totusi sa il schimbi, iti poti accepta emotiile si poti recunoaste lipsa lor de permanenta, si iti poti accepta comportamentul intr-o zi cand ti-l poti schimba maine... ceea ce ma aduce la urmatorul punct:

4. Acceptarea nu inseamna ca asa va fi mereu.

Incearca sa iti concentrezi acceptarea asupra prezentului, impreuna cu o privire deschisa si realista spre viitor. Focalizarea exagerata asupra prezentului poate fi contraproductiva, intrucat o mare parte a acceptarii implica renuntarea la dorinta ca lucrurile sa se schimbe – detasarea de speranta care, in unele cazuri, creeaza suferinta.

Dar uneori imaginarea practicarii acceptarii poate parea indrazneata, coplesitoare sau imposibila, asa ca incearca sa gasesti un punct sensibil in care accepti clipa prezenta, dar nu sub pretentia ca lucrurile se vor schimba in viitor.

5. Putem practica acceptarea fata de experientele noastre, de oamenii, infatisarea, emotiile, ideile noastre, si fata de multe altele.

Acceptarea poate fi practicata in toate domeniile vietii. Poti sa o exerciti fata de experienta ta curenta asupra realitatiilor pe care le ai, fata de convingerile sau ideile altora, fata de aspectul tau exterior, de emotiile tale, de sanatatea ta, fata de trecutul tau, de gandurile tale sau fata de alte persoane – pentru a da cateva exemple.

Din nou, asta nu inseamna in mod necesar sa aprobi orice accepti in aceste domenii; mai degraba recunosti ca nu poti schimba natura actuala a acestui moment specific, si acceptand, controlezi anxietatea si ajuti la instalarea calmului.

Te incurajez sa impartasesti modul in care acceptarea a adus beneficii in viata ta in trecut, domenii in care poate fi practicata si la care nu ne gandim intotdeauna, si strategii pe care le gasesti de ajutor pentru a o practica. Car Jung a spus “Lucrul caruia ii rezistam, persista”. Deci, daca alternativa la acceptare este rezistenta, prelungim prin aceasta rezistenta durerea noastra si cream suferinta. Ce alegi?

Surse folosite:

http://www.mindbodygreen.com/0-13730/5-things-everyone-should-know-about-acceptance.html - acceptarea

Like Share Share Tweet19198 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Spirit

Etichete: acceptare, lucruri, roscove, tarta de caise,

Comentarii recente:
Liliana23 June 2014 01:50Raspunde

Schimbarea incepe cu Acceptarea pozitiei in care suntem chiar acum. Auto-acceptarea este unul din cele mai frumoase daruri pe care ni le putem face.

Staicu Florin18 October 2015 18:55Raspunde

Poti accepta abuzul ? Nedreptatea ? Crima ? Daca o faci, esti complice. Merita sa accepti chiar orice numai sa nu suferi ? Ce fel de mentalitate este asta ?

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Eşti supărat şi stresat? Iată câteva metode simple care te pot ajuta să te calmezi singur

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

Un truc simplu prin care sa scapi rapid de anxietate

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE