Cunoasteti mirosurile acelea imbietoare de paine proaspat coapta si pui la rotisor care va intampina cand intrati in supermarket?
Nu este deloc intamplator faptul ca aceste mirosuri sunt mai intense in orele de vârf. Ele activeaza glandele salivare si ne fac sa ne pierdem concentrarea, determinându-ne sa facem mai multe cumparaturi decat ne-am propus. Mai ales daca plecam la cumparaturi cu stomacul gol.
Cu cat cosul e mai mare, cu atat il umpli mai mult
Oricine isi cumpara o casa spatioasa, are si tendinta de a o umple. Comerciantii s-au gandit sa foloseasca aceeasi strategie pentru cosurile de cumparaturi si au testat teoria dublând marimea cosurilor. Au descoperit ca daca folosesc cosuri de cumparaturi de doua ori mai mari, cumparatorii sunt tentati sa cumpere cu 19% mai multe produse.
Culorile vii sporesc dorinta de a face cumparaturi
Sectiunea de fructe si legume este situata la intrarea supermarketului deoarece comerciantii stiu ca oamenii se inveselesc daca vad culori vii. Când esti intr-o dispozitie mai buna esti mai predispus la a cheltui mai multi bani.
“Raionul de produse proaspete se afla la intrarea in magazin pentru ca are culori vii care te binedispun si te inspira sa cumperi mai mult. ”
spune Phil Lempert, expert in industria alimentara si editorul site-ului supermarketguru.com.
Te invita sa pierzi timpul pentru a cumpara mai mult
Magazinele obisnuiesc sa puna muzica pe ritmuri mai lente decat ritmul cardiac pentru a incuraja consumatorii sa incetineasca ritmul si sa petreaca mai mult timp in magazin. Cu cât stai mai mult intr-un magazin, cu atât esti predispus sa cheltui cu 29 % mai mult decat in mod normal.
“Clientii obisnuiau sa-mi spuna cand ieseau din magazin, ‘Am intrat doar sa iau oua"si ieseau cu cumparaturi in valoare de 300 de lei, declara un fost casier al unui mare magazin alimentar.
Promotiile pot fi inselatoare
Magazinele au deseori promotii de 50% la produsele cu gramaj mic, cum sunt pachetele de carne, de exemplu, insa pun anunturile intre produsele respective si produse similare, dar cu gramaj mai mare. Multi cumparatori iau din greseala produsul care cantareste mai mult si platesc pretul intreg fara sa-si dea seama.
Produsele vrac sunt facute sa para avantajoase
Achizitionarea de produse vrac sau pachetele ce contin mai multe produse de acelasi fel sunt asezate in asa fel incat sa atraga atentia si sa para avantajoase. Insa, de multe ori, daca verificati pretul unui produs individual, acesta este mai mic. Nu tot timpul faceti o afacere buna cand cumparati in cantitate mai mare.