Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Viata Verde Viu
Alimente
Ulei, Unt și Creme vegetale
Pastă de Susan Tahini, 250g | Solaris

4,8

4,8 din 5

Pe baza opiniei a sute de persoane

Adaugă la favoriteProducător >>
Pastă de Susan Tahini, 250g | Solaris

Pastă de Susan Tahini, 250g | Solaris

19.50 Lei

SKU: 5941828011593

Cantitate:

Produs obținut din 100% semințe de susan. Fără zahăr și fără conservanți. Susanul este un furnizor important de calciu și conține multă vitamina B1, vitamina B6, fier și magneziu.

Descriere

Pastă de Susan Tahini, 250g | Solaris

Tahini este o pastă fină și cremoasă, obținută cel mai adesea din semințe de susan (Sesamum indicum) care au fost în prealabil ușor prăjite. Cu o textură similară untului de arahide și o aromă specifică de susan, pasta de tahini este regăsită în special în gastronomia Orientului Mijlociu, în bucătăria mediteraneeană și cea africană.

În cele mai multe culturi orientale, pasta de susan mai este denumită și „tahina”, cuvântul provenind din terminologia arabă „tahn” care se traduce prin „măcinat”. În țările occidentale, cel mai frecvent, însă, se folosește pronunția grecească a pastei de susan și anume, „tahini”.

Istoria pastei de susan rămâne învăluită în mister, cele mai multe surse considerând că aceasta datează din timpuri medievale, fiind inițial nici mai mult, nici mai puțin decât un produs secundar al producției uleiului de susan, susanul fiind printre primele semințele cultivate în scopul extracției de ulei. În timp, tahini a deveni un produs de sine stătător, apreciat pentru valoarea sa nutritivă bogată nu doar în țările Orientului Mijlociu, ci și în alte țări precum: India, China, Vietnam, Grecia sau Italia, unele țări situate în nordul Africii.



Ce conține


Pasta de susan (tahini) de la Solaris este obținută 100% din semințe de susan prăjite. Nu conține aditivi sau conservanți și nici adaos de zahăr sau sare.



Valori nutriționale

În ceea ce privește pasta de susan, valorile nutriționale ne indică faptul că aceasta este un aliment nutritiv și hrănitor, cu un conținut bogat în macro și micronutrienți de calitate superioară. Tahini este o sursă importantă de grăsimi (68%), dintre care doar 10,7% reprezintă acizi grași saturați, restul de 57.3% fiind alcătuit din lipide benefice pentru organism, în special polinesaturate și mononesaturate, cu un conținut semnificativ de acizi grași Omega 6 (mai ales), Omega 3 și Omega 9.

Tahini conține, de asemenea, aproximativ 22,5% proteine, putând fi considerată o sursă excelentă în cazul în care îți dorești un aport mai mare de proteine în alimentație. Conține cei 9 aminoacizi esențiali. Aportul de carbohidrați este infim (2%), iar valoarea energetică este una mare.

Totodată, este o sursă importantă de micronutrienți precum:

vitamine – complexul B (B1 și B6 mai ales, dar și B3, B9, B2), vitaminele E și A;
minerale – calciu (în special), fier, fosfor, magneziu, zinc, cupru, seleniu;
fitosteroli (în special beta-sisterol) – susanul este una dintre cele mai importante surse de fitosteroli, ce au un efect benefic asupra colesterolului;
antioxidanți – sesamină și sesamol (lignani), tocoferoli.


Beneficii ale tahini


Ingredientele naturale, bogate în nutrienți, întocmai precum este și tahini, sunt indispensabile în cadrul unei alimentații sănătoase. Poți regăsi acum toate beneficiile susanului reunite în crema fină, tartinabilă, de susan, denumită și tahini. Te invităm să descoperi câteva dintre beneficiile consumului de tahini:

conferă sănătate inimii – semințele de susan, principalul ingredient al pastei de susan (tahini) au un efect benefic asupra inimii, contribuind la scăderea factorilor de risc pentru apariția afecțiunilor cardiovasculare. Astfel, consumul de susan (inclusiv al pastei de susan) contribuie la diminuarea tensiunii arteriale, a trigliceridelor și a colesterolului rău (LDL). Această acțiune are loc datorită compușilor antioxidanți sesamină și sesamol și datorită fitosterolilor ce posedă proprietatea de a bloca absorbția colesterolului. Conform unei recenzii efectuate asupra unui număr de 8 studii, semințele de susan contribuie la reducerea presiunii arteriale sistolice, cât și diastolice, putând preveni afecțiunile cardiovasculare și infarctul.

contribuie la reducerea inflamațiilor – inflamațiile cronice se află la baza apariției unor boli precum cancerul, diabetul și bolile autoimune. Prin conțintul de antioxidanți, în special de sesamină și sesamol, dar și datorită mineralelor din compoziție (de exemplu, cuprul) și acizilor grași mononesaturați, susanul din compoziția pastei tahini poate proteja organismul de diverse inflamații, prevenind dezvoltarea unor afecțiuni cronice. Consumul de susan a fost asociat, de asemenea, cu diminuarea durerilor articulare și a altor simptome specifice artritei reumatoide.

proprietăți antioxidante – semințele de susan sunt o sursă importantă de antioxidanți, în special de sesamină și sesamol, tocoferoli și alți polifenoli care au rolul de a proteja organismul împotriva stresului oxidativ care, dacă durează un timp îndelungat, ar putea declanșa apariția și dezvoltarea unor afecțiuni cronice precum diabetul, cancerul, afecțiunile cardiovasculare și neurodegenerative. De asemenea, pot preveni deteriorarea celulară și au un efect anti-îmbătrânire.

conferă sănătate oaselor – conținutul considerabil de calciu și zinc al semințelor de susan poate susține și întreține masa osoasă, prevenind apariția unor afecțiuni ale sistemului osos precum osteoporoza. De asemenea, poate întări și poate facilita dezvoltarea sistemului osos în cazul copiilor.

supliment tonic, energizant – pasta de susan poate fi recomandată în cazurile de oboseală cronică, în perioadele de convalescență și devitalizare. Conținutul bogat în vitamine (în special B1 și B6), minerale și macronutrienți al susanului face ca o singură lingură de tahini să fie suficientă pentru ca organismul să se simtă energizat.

proprietăți anticancer – conform studiilor realizate, în special compușii sesamină și sesamol din compoziția susanului posedă unele proprietăți anticancer. Aceste cercetări au evidențiat capacitatea acestor micronutrienți de a combate stresul oxidativ și de a regla diferite stagii din ciclul de viață al celulei, precum și unele căi de semnalizare, toate acestea având un rol important în stoparea dezvoltării cancerului. Sesamina are un rol important și în prevenirea cancerului.


La ce este folosită pasta de susan


Pasta de susan (tahini) este un ingredient potrivit în alimentația vegetarienilor și veganilor, a persoanelor care țin post și a celor care urmează dieta ketogenică. Dar el poate fi consumat de către oricine deoarece conține o bogăție de nutrienți, lipide sănătoase și proteine.

Tahini poate fi considerat un ingredient universal, delicios mai ales în anumite combinații. Cel mai adesea, tahini este adăugat în compoziția unor aperitive delicioase precum: Hummus și Baba Ganoush.

Hummus-ul este o pastă gustoasă, tradițională mai ales în Israel, Liban și Arabia Saudită, dar care actualmente este pregătită și consumată în întreaga lume. În compoziția rețetelor de hummus regăsim năut, tahini, ulei de măsline, zeamă de lămâie, unele condimente (pătrunjel, usturoi etc). Există mai multe variante de hummus, în funcție de diverse alte ingrediente adăugate (de exemplu: cu sfeclă, ardei copți, linte, fasole etc).

Un alt preparat libanez în care este inclusă pasta de susan este Baba ganoush, un fel de pastă cu specific oriental din vinete coapte, ulei de măsline, tahini, usturoi și alte ingrediente.

De asemenea, tahini face parte din compoziția unor dressing-uri, care sunt consumate în special în combinație cu chiftele falafel, diverse salate ori legume coapte ori cu pește sau alte tipuri de carne.

De exemplu, poți crea un astfel de dressing combinând tahini cu un ingredient acru (suc de lămâie/oțet, muștar) și alte ingrediente precum: fulgi de drojdie inactivă, sos de soia, pudră de usturoi, diverse condimente (de exemplu, ghimbir).

Pasta de susan intră, de asemenea, în compoziția unor deserturi orientale. Halvaua este un exemplu de preparat dulce, cu o istorie veche de câteva secole, aparținând gastronomiei specifice Orientului Mijlociu, care conține în compoziție tahini. De asemenea, pasta de susan este unul dintre ingredientele unor delicioase trufe cu cacao și tahini, care sunt îndulcite natural cu ajutorul unor curmale medjool. În Irak, tahini este folosit tot pentru a pregăti unele deserturi, fiind combinat cel mai adesea cu sirop de arțar sau curmale, pentru a obține o cremă tartinabilă care poate fi mâncată pe pâine.

Poți adăuga pastă de susan și în aluatul unor rețete proprii de fursecuri, biscuiți, brioșe.



Cu ce poți mânca pastă de susan


Poți consuma pasta Tahini simplă, ca atare sau în componența unor sosuri/dressing-uri. Pasta de susan are în mod natural o nuanță amăruie care se datorează susanului din compoziție, însă atunci când este integrată în diverse combinații alimentare, aceasta se diminuează și conferă în schimb onctuozitate sosurilor.

Atât tahini simplu, cât și dressing-urile apetisante ce pot fi pregătite chiar de tine, pot fi consumate împreună cu:

  • legume proaspete (de exemplu: morcovi, castraveți, ardei, țelină apio) – înmoaie bastonașele și feliuțele de legume în tahini/dressing-ul cu tahini, pentru o gustare rapidă, sățioasă și energizantă și mai ales sănătoasă.
  • salatele preferate
  • bolurile asiatice (buddha bowls) – compuse din legume, cereale și proteine.
  • chiftele falafel
  • frigărui de legume
  • sandwich-uri
  • wrap-uri cu lipie libaneză sau pâine pita (de exemplu: shaorma)
  • tăiței (noodles)

 

De asemenea, așa cum am menționat anterior, poți să adaugi tahini în compoziția hummus-ului și a salatei de vinete în stil oriental, denumită „baba ganoush”.

În cele din urmă, poți consuma tahini și în combinații dulci:

unge o felie de pâine prăjită cu tahini (ca un substitut vegetal pentru unt) și adăuga peste acesta îndulcitorul preferat (miere, sirop de agave, sirop de arțar, sirop de curmale, cremă de ciocolată etc).
adaugă tahini la checul cu banane (banana bread), la brioșe, fursecuri sau prăjituri. Pasta de susan conferă o aromă unică, similară nucilor, mai ales deserturilor coapte. De asemenea, poate diminua gustul dulce excesiv al unor preparate.
adaugă pentru un plus de onctuozitate o lingură de tahini în smoothie-uri, în ciocolata caldă, la budincile calde.
Înainte de a consuma tahini sau de a-l adăuga unor preparate, recomandăm omogenizarea acestuia. Stratul uleios prezent la suprafața produsului este dovada faptului că produsul conține 100% semințe de susan și este, în consecință, 100% natural.

După deschiderea borcanului, este recomandată păstrarea la frigider pentru ca acesta să se rămână proaspăt timp îndelungat. Datorită conținutului bogat în grăsimi, este indicată păstrarea pastei de susan la temperaturi scăzute, inclusiv pentru evitarea râncezirii acestuia.

Tahini nu este indicat persoanelor cu alergie la susan.

Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.