Poate ca unul din motivele pentru care multi dintre noi nu vedem foarte clar legatura dintre o alimentatie nesanatoasa si o sanatate precara este datorita faptului ca exista oameni care se straduiesc din rasputeri si de zeci de ani sa ne tina mainile la ochi. Altfel, cat de greu ar fi pentru un parinte sa inteleaga ca in pachetele colorate de la McDonalds nu se vinde mancare si ca in sticlele „dansatoare” de la CocaCola nu se gaseste pofta de viata? Si desi multi stiu exact care este adevarul prefera in continuare sa mearga orbeste pe acelasi teren minat, tinandu-si copiii de mana si imaginandu-se intr-o pajiste verde unde totul este frumos si viu.
Dar acelasi „poate” ne-ar putea spune ca de fapt de fiecare data cand vedem o „vedeta” asociata cu un astfel de produs intr-o reclama devenim mult mai putin si mai putin vigilenti. Este ca atunci cand se promoveaza spray-urile de barbati care atrag femeile. Chiar asa….a incercat cineva formula asta ? Au cazut femeile pe strada pe langa tine dupa ce ai facut-o? Iar pentru producatorii de alimente nesanatoase ce metoda mai buna ar fi decat sa-i promoveze produsele prin cei care reprezinta imaginea sanatatii si a succesului? Si ma refer aici la sportivi: fotbalisti, atleti, baschetbalisti, tenismeni si tot asa. Ganditi-va cate reclame la bauturi gen Coca Cola sau Pepsi a-ti vazut cu astfel de sportivi? Vi se pare intamplator? Cu siguranta ca nu este ! De altfel pentru cine nu stie , aceste marci si-au asociat imaginea cu sportivi de top in ultimii 30 –40 de ani. Astfel ei au reusit sa patrunda in constiinta oamenilor de rand ca niste produse oarecum sanatoase.
Pai daca Messi bea pepsi si e atat de bun, trebuie sa fie ceva de capul lui Pepsi …nu al lui Messi.!!!
Si ce posibilitate mai buna de a-si pune in practica acest plan decat cel mai mare si cel mai vechi eveniment sportiv din lume, Olimpiada?
Olimpiada
Trebuie sa le dau totusi credit englezilor. Si asta pentru ca raman totusi una dintre putinele culturi din lume care inca mai pastreaza o doza de virtuti care desi sunt in contradictie cu mai tot ce se intampla in lume , reprezinta totusi o gura de aer sanatos in speranta ca mai sunt si oamenii care nu au ochii acoperiti.
Astfel in vreme ce gigantii de la McDonald's se pregatesc sa deschida cel mai mare restaurant de gen din lume, chiar in parcul olimpic, „Adunarea Londoneza” un corp guvernamental ales, care il tine pe primarul Londrei raspunzator pentru promisiunile pe care le face, a votat in favoarea interzicerii atat a concernului Coca-Cola cat si a celor de la McDonald's de la Jocurile Olimpice 2012.
Datorita faptului ca majoritatea produselor oferite atat de Coca-Cola cat si de McDonald's sunt pline de zahar alb procesat, chimicale artificiale, grasimi nesanatoase si sunt legate de diferite boli ale copiilor precum diabetul juvenil, obezitatea la copii si altele, Adunarea Londoneza crede de cuviinta ca Comitetul Olimpic International ar trebui sa excluda aceste companii si sa le interzica asocierea cu sporturile. A gazdui cei mai buni si mai talentati atleti din lume in vreme ce servesti peste tot alimente nesanatoase creaza o imagine ipocrita pentru organizatorii acestui eveniment.
"Londra a castigat dreptul de a organiza acest eveniment pentru jocurile din 2012 cu promisiunea de a arata copiilor din intreaga lume o imagine mult mai activa si mai sanatoasa” a declarat Jenny Jones, membra a Adunarii Londoneze si cea care a propus motiunea de interdictie a celor doi mari giganti. Dar in acelasi timp Comitetul Olimpic International, care a oferit organizarea Londrei,este cel care insista sa pastreze contractele de sponsorizare facute cu gigantii alimentari. Producatori de junk-food ce contribuie activ la o tot mai evidenta epidemie de obezitate.”
Propunerea doamnei Jones este destul de logica insa cea mai mare problema este ca atat McDonald's cat si Coca-Cola sunt doi dintre cei mai mari sposori ai Jocurilor Olimpice si au un istoric destul de mare in spate. De fapt fara aceste doua companii, Jocurile Olimpice ar fi in probleme financiare destul de serioase. Acest lucru spune multe despre influenta pe care astfel de companii o au asupra institutiilor de tot felul din toata lumea.
O istorie lunga
Dupa cum afirma Huffington Post, Coca-Cola este cel mai vechi sponsor al Jocurilor Olimpice, fiind un contribuitor constant inca din anul 1928. McDonald's pe de alta parte a contribuit si el in mod regular cu sume importante inca de pe la mijlocul anilor ’70. In consecinta atat de contradictoriu cum ar suna , aceste doua mari producatoare de junk food, poate cele mai mari din lume, joaca un rol decisiv in existenta celei mai mari demonstratii de atletism si tot ce implica sanatate vibranta si exercitiu fizic din lume.
Academia Roiala a Colegiilor Medicale pare sa fie de acord cu faptul ca asocierea dintre Jocurile Olimpice si cele doua mari concerne este nepotrivita, acest grup fiind una dintre cele mai auzite voci care critica Comitetul Olimpic International pentru conflictul ce rezulta dintr-o astfel de alianta. Conform acestora, a permite acestor doua mari companii producatoare de fast food sa fie fata oficiala a alimentelor la Jocurile Olimpice „trimite un mesaj gresit (catre copii)”
In apararea lor pentru prezenta la Olimpiada, atat Coca-Cola cat si McDonald's au incercat sa scoata in lumina linia lor de produse si bauturi asa zise „sanatoase” si atragand atentia supra idei ca fiecare individ trebuie sa fie liber sa ia propriile decizii asupra alimentatiei sale fara nici un fel de cenzura.
Cu toate acestea, celor doua companii li s-a dat deja dreptul exclusiv de a vinde alimente si bauturi la Jocurile Olimpice.
In ceea ce ii priveste pe atletii prezenti la Olimpiada, mai mult ca sigur multi dintre ei nu se vor apropia de aceste produse, dupa cum afirma si Marco Cardinale, directorul diviziei de Stiinta si Cercetare Sportiva din cadrul Asociatiei Olimpice Britanice . Acesta a afirmat ca ar fi foarte surprins ca vreunul dintre atletii prezenti la competitie sa se apropie de alimentele promovate de aceste companii cu toate ca ambele au avut campanii publicitare in care au insinuat ca vor ”hrani olimpiada” incluzandu-i aici si pe atleti.
Intre timp Comitetul Olimpic International pare neperturbat de aceste controverse si nu are nici un plan imediat de a a scapa de vreuna dintre cele doua producatoare de alimente „gunoi”. Asa ca va puteti astepta ca in timpul Olimpiadei, sa vedeti intr-una reclame pe ecranele voastre la „racoritoarele” bauturi si la „hranitorii” Big Macs, existand mai mult sansa sa te faca Big decat sa te hraneasca in vreun fel. Si asa cum de fapt se si intentioneaza, toata aceasta propaganda, va da impresia milioanelor de copii care se uita, ca , daca vor consuma astfel de produse, acestea ii vor ajuta ca intr-o buna zi sa ajunga si ei atleti puternici si sanatosi, care sa isi reprezinte tara la Olimpiada.
Surse pentru acest articol includ:
http://www.naturalnews.com/036546_Olympics_McDonalds_Coca-Cola.html#ixzz21izOUNhb