0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Sfaturi practice

RIDICA-TE pentru sanatatea ta: infricosatorul adevar despre pozitia sezut

In ziua de azi, la locul de munca, majoritatea oamenilor stau pe scaun pentru mai mult de opt ore pe zi. Credeti ca lucrul la birou nu va afecteaza sanatatea? Mai ganditi-va. Un stil de viata sedentar, acasa sau la munca, are un impact negativ asup

Jurnalul Diabetologia a intreprins o meta-analiza pentru a vedea corelatia dintre statul jos si boala. Jurnalistii au tras concluzia ca “timpul sedentar este asociat cu un risc sporit de diabet, boli cardiovasculare si mortalitate cauzata cardiovascular sau din alte cauze; forta asocierii este mai consistent pentru diabet” (Wilmot, et al., 2012).

Cu obezitatea atingand un maximul al tuturor timpurilor, cauza ei este pentru ca mancam mai mult si ne miscam mai putin? Obezii stau jos in medie cu 2,5 ore mai mult pe zi decat cei “supli”. Rata exercitiului fizic a ramas aceeasi intre 1980-2000, dar timpul petrecut stand jos s-a dublat, ajungand la 8% si in consecinta si taliile noastre au urmat aceeasi tendinta.

Misca-te! Nu deveni statistica!

Ridica-te la cel putin 30 min. si mergi, sporeste-ti circulatia sanguina, intinde-te, hidrateaza-te, etc. Pune-ti un cronometru pe telefonul/calculatorul tau pentru a-ti reaminti sa te ridici… sansele sunt ca sa uiti daca nu faci asta. Nu poti parasi biroul? Cel putin ridica-te si misca-te prin jur.

Micsoreaza la minim timpul in care stai jos acasa, la o intalnire, petrecere, pe tren/autobuz; daca stai jos toata ziua la serviciu, apoi stai jos tot timpul acasa pentru a te “relaxa”, nu faci nici un fel de favoruri corpului tau. Uitatul la televizor pentru trei ore pe zi iti mareste sansele de a muri de boli de inima cu 64%.

Daca simti ca este o “necesitate” sa privesti la TV, incearca sa faci sarituri/genoflexiuni/ridicari de greutati/yoga sau doar sa stai in picioare in timpul show-lui; cel putin in timpul reclamelor. Viata este prea scurta pentru a o petrece in fata televizorului, murind incet.

Foloseste oricand este posibil scarile, nu cauta cel mai apropiat loc de parcare, mergi pe jos/pe bicicleta in loc sa mergi cu masina; orele pe care le petrecem conducand se aduna. Multe birouri acum trec la statii de lucru in picioare pentru a micsora timpul petrecut stand jos si inevitabilele probleme de sanatate.

Activarea muschilor lombari se va imbunatati cu miscarea si sarcinile indeplinite in picioare; cele de pe scaun nu vor face ca sa iti misti spatele. Nici un scaun nu poate inlocui sarcina exercitiului fizic si a miscarii.

Miscarea inseamna viata.

Surse pentru acest articol cuprind:

J Electromyogr Kinesiol. 2012 Nov 1. pii: S1050-6411(12)00172-1. doi: 10.1016/j.jelekin.2012.10.002. [Epub ahead of print] Lumbar posture and muscular activity while sitting during office work. Morl F, Bradl I. Source Forschungsgesellschaft fur angewandte Systemsicherheit und Arbeitsmedizin mbH, Dubliner Strase 12, 99091 Erfurt, Germany. Electronic address: falk.moerl@apz-erfurt.de

Physiol Meas. 2012 Nov;33(11):1887-99. doi: 10.1088/0967-3334/33/11/1887. Epub 2012 Oct 31.The measurement of sedentary patterns and behaviors using the activPAL? Professional physical activity monitor.

Dowd KP, Harrington DM, Bourke AK, Nelson J, Donnelly AE.Source Centre for Physical Activity and Health Research, University of Limerick, Limerick, Ireland.

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/417749_700b.jpg

Meta-analysisSedentary time in adults and the association with diabetes, cardiovascular disease and death: systematic review and meta-analysis E. G. Wilmot, C. L. Edwardson, F. A. Achana, M. J. Davies, T. Gorely, L. J. Gray, K. Khunti, T. Yates and S. J. H. Biddle

http://www.sciencedaily.com/releases/2012/10/121015090048.htm

http://www.boston.com - statul jos

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#jos #miscare

Ce au mai parcurs alti cititori...

Va dor genunchii? Faceti miscare!

Va dor genunchii? Faceti miscare!

Miscarea reduce riscul a cel putin 24 de afectiuni

Miscarea reduce riscul a cel putin 24 de afectiuni

6 alimente alcaline pe care sa le mancati in fiecare zi pentru o sanatate vibranta

6 alimente alcaline pe care sa le mancati in fiecare zi pentru o sanatate vibranta

Ce spun cititorii despre "RIDICA-TE pentru sanatatea ta: infricosatorul adevar despre pozitia sezut"

lex05 September 2016 15:46Raspunde

Foarte adevărat din păcate. Eu mi-am dat seama cam târziu de efectele sedentarismului, a trebuit sa fac o operație de hernie de disc.

coco16 September 2014 18:06Raspunde

Nu deveni STATISTICA? O.O

dan12 January 2015 22:30Raspunde

Adica evita sa ajungi sedentar — bolnav etc si implicit ca ajungi sa fii numarat cu ceilalti bolnavi , care toti laolalta formeaza un numar iar cel din urma este folosit in statistici.

maricica09 December 2013 08:28Raspunde

Multumim de imformatie .Foarte interesant si util,numai ca sunt putine urechi care sa auda,toti crezind ca ,,nu mie,,Un articol care ar trebui predat in salile de curs.

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.