AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Puterea ovazului

6. Este o buna sursa de oligo minerale mangan si fosfor

O singura portie de ovaz furnizeaza 73 % din necesarul zilnic de mangan si 16 % din necesarul de fosfor. Manganul este important pentru mentinerea unei structuri osoase jucand un rol esential in crearea enzimelor necesare cladirii masei osoase. Contribuie si la functionarea metabolismului, a nivelului de energie si a echilibrului hormonal.

Fosforul este un alt nutrient crucial pentru sanatatea oaselor, pe langa protejarea dintilor si a gingiilor. Alimentele bogate in fosfor contribuie la o crestere sanatoasa, regleaza digestia nutrientilor si contribuie la o mai buna functionare a rinichilor, muschilor, inimii si nervilor. Ovazul este si o sursa buna de seleniu, magneziu, fier, cupru si vitamine B. Alimentele ce contin acesti nutrienti previn carentele – de fier, de cupru si de vitamine B – care cauzeaza incetinirea metabolismului, anemia, un nivel scazut de energie, “ceata mentala”, fluctuatiile de dispozitie sau durerile.

7. Este o sursa mai buna de proteine in comparatie cu alte cereale

Ovazul este o sursa buna de proteine vegetale, continand peste 8 g la fiecare 2/3 de cana — mai mult decat majoritatea cerealelor. Alaturi de fructe, ceai sau nuci, poate furniza un mic dejun foarte satios si bogat in antioxidanti si minerale care confera energie.

Cum se cumpara si se gateste ovazul

Ovazul trebuie verificat sa fie fara gluten. Un alt lucru important este sa fie sub forma de fulgi de ovaz clasici, adica genul care nu contine arome sau indulcitori adaugati.

Nu stii are este diferenta intre tipurile de ovaz din comert?

Indiferent de tipul de ovaz cumparat, toate incep de la srot (primul produs obtinut in urma macinarii bobului), insa sunt ulterior prelucrate in diferite moduri, rezultand texturi, utilizari si efecte variate asupra digestiei. Tipurile diferite de ovaz contin cam aceleasi elemente nutritive si beneficii pentru sanatate, desi “ovazul instant” este mai rapid absorbit de corp si poate ridica nivelul zaharului in sange mai repede decat fulgii de ovaz sau ovazul sfaramat.

Indiferent de optiune, acesta trebuie sa nu contina indulcitori au alte subtante chimice (si, desigur, ideal este sa fie fara gluten). Tipurile cele mai indicate sunt fulgii si ovazul sfaramat care, desi necesita mai mult timp de gatit, sunt mai versatile, fiind mai putin procesate si mentinandu-si mai bine textura.

Iata  lista cu diferentele dintre tipurile de ovaz:

Ovazul sfaramat — Cand boabele de ovaz sunt sfaramate in bucati. Au o aroma de nuca si se mai numesc ovaz scotian sau irandez. Au un impact mai mic asupra zaharului din sange decat ovazul procesat.

Fulgii de ovaz — Cand sprotul este procesat termic pentru a fi inmuiat si presat, apoi uscat. Fulgii sunt mai usor de gatit decat ovazul sfaramat pentru ca absorb apa mai repede decat ovazul sfaramat si mentin, totusi, un indice glicemic scazut.

Ovazul traditional — Fulgi de ovaz clasici, sub o alta denumire.

Ovaz Instant — Este obtinut cand sprotul este presat mult mai subtire decat pentru fulgi, pentru a fi gatit mai repede. Este taiat in bucati mici, avand uneori aspectul unei pudre. Acest tip de ovaz este de regula imbogatit cu arome si zahar, de aceea e bine sa verifici ingredientele pentru a te asigura ca nu are adaosuri.

Faina de ovaz — Este obtinuta cand ovazul este procesat termic, presat si taiat foarte fin pana se obtine o pudra de faina. Acest tip de ovaz poate mari usor zaharul din sange, de aceea nu este cea mai buna alegere.

Ovazul se poate gati in multe feluri, dar metoda cea mai des utilizata este fierberea. La o cana de apa (sau lapte de migdale ori cocos ) se adauga jumatate de cana de fulgi de ovaz. Se lasa la foc mic sa fiarba si se amesteca din cand in cand, pana cand apa este absorbita si ovazul s-a inmuiat.

Alte metode de a gati ovazul? Se poate lasa la muiat in apa peste noapte, apoi doar se incalzeste cateva minute. Se pot folosi fulgii in granola sau faina de ovaz in prajituri sau in loc de pesmet. Nu uita ca ovazul nu este obligatoriu sa fie gatit – fulgii sunt oricum procesati termic inainte de vanzare – iar imnuierea este suficienta pentru a-i face comestibili. Muesli, de exemplu, este facut cu ovaz negatit.

Like Share Share Tweet67514 vizualizari

Postat in categoria Blog

Etichete: acid fulvic, bolile cardiace, colesterol, fibre, gluten, glutenul,

Comentarii recente:
lavinia17 July 2015 11:24Raspunde

Toate comentariile pe care le-a? fi putut face la citirea articolelor venite din partea Dvs de pân? acum (?i sunt multe!!!), pot fi rezumate într-un cuvânt: ”mul?umesc”. Ast?zi, cu iertare v? rog s?-mi permite?i s? spun mul?umesc ?i pentru acest articol, profesionalismul ?i informa?ia sunt evidente ?i s?-mi permit, cu îng?duin??, a spune despre acest? fraz? c? poate fi pu?in discutabil?... ”Statisticile arata ca “mai putin de 1 % dintre bolnavii de boala celiaca prezinta reactii la o alimentatie bogata in ovaz.” Statistici pot fi, ne lu?m dup? ele, îns? mare aten?ie la cei cu boala celiac? sau la cei cu intoleran?? la gluten, în general, reac?iile nu sunt conform statiscticilor. F?r? cereale, din p?cate, dar f?r? cereale ei vor fi mult mai bine, din punct de vedere fizic ?i psihic. Mul?umiri ?i s?n?tate tuturor!

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE