AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

La ce este buna Ignama

IGNAMA (Denumirea stiintifica: rotundata Dioscorea)

Ignama pare foarte asemanatoare cu cartoful dulce, dar este destul de diferita. Ignama apartine familiei Dioscoreae, in timp ce cartoful dulce este din familia Convolvulaceae. Samanta de Ignama (provine de la cuvantul african "nyami," care inseamna "a manca") este monocotiledonata, in timp ce samanta cartofului dulce este dicotiledonata.

Ignama este cultivata in regiuni precum Asia, Africa, America Centrala si Oceania. Ignama este un produs cultivat intensiv in Africa de Vest si Noua Guinee. Ea a fost cultivata pentru prima data in Africa si Asia in jurul anului 8000 i. Hr.

Nigeria este cel mai prolific producator din lume, 70% din piata mondiala. Aproape 200 de specii de ignama sunt consumate la nivel mondial, dar acestea nu sunt usor de gasit pe rafturile magazinelor. Soiurile cele mai populare sunt: Ignama Hawaiiana si Ignama Coreeana.

In comparatie cu cartoful dulce, ignama este de obicei mai lunga si nu este la fel de dulce, avand un portocaliu inchis si suprafata maro, care arata ca scoarta de copac. Ignama este de obicei recoltata dupa un an de crestere, uscata timp de mai multe ore intr-un hambar ventilat, dupa care poate fi stocata, fara refrigerare, timp de cateva saptamani.

Poate fi preparata in multe moduri: fiarta, zdrobita, grill, prajita, coapta sau sote.

Ignama nu trebuie pastrata la frigider. Dupa fierbere se poate ambala si refrigera, si se poate consuma in termen de cateva zile.

Beneficiile pentru sanatate de la IgnamaIgnama pentru sanatate si nutritie

Desi acesta este considerata a fi o leguma cu amidon, ignama este formata si din carbohidrati complecsi si fibre dietetice, care permit absorbtia lenta si mentinerea nivelului de zahar din sange, cu un indice glicemic redus. Furnizeaza, de asemenea: Vitamina A, care este transformata in beta-caroten, si antioxidanti. Vitamina A din ignama are si functii precum: mentinerea sanataosa a membranelor mucoasei si a pielii, sporeste vederea noaptea, sprijina dezvoltarea sanatoasa a oaselor si asigura protectie impotriva cancerului de pulmon si gura.

Ignama, este o sursa buna de vitamina C - 27% din valoarea zilnica necesara, si lupta impotriva infectiilor, cum ar fi raceala si gripa si vindeca ranile rapid, este si un remediu impotriva anti-imbatranirii, mentine oasele puternice, si functia imunitara sanatosa. Contine si cantitati mari de fibre, potasiu, mangan, si vitamine B. Continutul de vitamina B6 (piridoxina - 16% din valoarea zilnica necesara), este buna pentru diminuarea efectelor de homocisteina, care pot face un prejudiciu real in peretii celulelor, si ar putea duce la atacuri de cord si / sau la accident vascular cerebral.

Alte elemente nutritive din ignama sunt: tiamina (vitamina B1), riboflavina, acid folic, acid pantotenic si niacina. Cuprul (care produce celule rosii in sangele sanatoas), calciul, potasiul (sprijina celulele si fluidele corporale optime), fierul, manganul (o componenta super-antioxidanta), si fosforul sunt minerale benefice corpului gasite in ingama.

Medicina chineza, coreeana si japoneza a folosit ignama pentru eon (ansamblul fortelor eterne emanate de o fiinta), deoarece aceasta contine alantoina. Acest compus accelereaza procesul de vindecare, atunci cand este aplicata ca o cataplasma pentru furuncule si abcese, dar era, de asemenea, utilizata pentru a stimula apetitul si de a calma problemele bronsice.

Informatii nutritionale

O portie de ignama (200 de grame):

Per portie

Calorii……………………………………………………………………...158

Carbohidrati……………………………………………………………..37 g

Fibre……………………………………………………………………..…..5 g

Proteine……………………………………………………………..……..2 g

Zahar……………………………………………………………………..….3 g

 

Studiile efectuate pe Ignama

Exista o legatura interesanta intre ignama si simptomele neplacute ale menopauzei.

Ignama contine saponina, un produs chimic cunoscut sub numele de diosgenin, si testele au dovedit ca exercita un impact pozitiv asupra hormonilor, precum si posibilele beneficii pentru reducerea riscului de osteoporoza.

Un alt studiu a demonstrat ca, consumul de ignama, imbunatateste functia ventriculara si protejeaza tesuturile din jurul inimii.

Alte teste efectuate pe ignama sunt inca in curs de desfasurare.

 

Reteta sanatoasa cu ignama:

Ingrediente:

  • 2 igname mari, decojite si feliate
  • ulei de masline
  • 1 lingura de scortisoara macinata
  • 1 lingurita nucsoara rasa
  • miere

Procedura:

  1. Incalziti cuptorul.
  2. Puneti feliile de ignama intr-un vas de sticla. Stropiti cu ulei de masline. Se presara cu scortisoara si nucsoara. Se stropesc cu miere. Se pune in cuptor timp de 20 minute.
  3. Se lasa sa se raceasca putin inainte de servire.

Rezumat

Considerata a fi una dintre primele legume cultivate in lume, ignama a trecut printr-o criza de identitate, datorita comparatiei frecvente cu cartoful dulce. Ignama are un continut mare de antioxidanti puternici, inclusiv enzima de superoxid dismutaza, contine, de asemenea si vitamina C, fibre, potasiu, mangan, vitaminele B, si un lung sir de alte minerale, cum ar fi riboflavina, potasiu, fier si mangan.

Ignama, are un rol in stabilizarea hormonala si in scaderea riscului de osteoporoza.

 

Sursa pentru acest articol:

http://foodfacts.mercola.com/yam.html

http://www.nutrition-and-you.com/yams.html

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=113

http://www.gayot.com/lifestyle/health/features/yams-sweet-potatoes-health-benefits.html

http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/myocardial

http://www.loc.gov/rr/scitech/mysteries/sweetpotato.html

http://www.cooksinfo.com/yams

http://www.simplyrecipes.com/recipes/maple-glazed_yams_with_pecan_topping/ - despre ignama

Like Share Share Tweet2708 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Stiati ca.....?

Etichete: acesulfam, acid folic, alantoina, amidon, antioxidanti, arteroscleroza coronariana, calciu, cocos, cupru, diosgenin, endorfine, enzima de superoxid dismutaza, fier, flavonide, fosfor, fugi, functia ventriculara, gripa, homocisteina, indulcitorii, lupta, piridoxina, pofta, potasiu, raeala, vitamina A, vitamina B, vitamina B1, vitamina B6, vitamina C,

Comentarii recente:
Alexandra28 December 2013 03:07Raspunde

Reteta publicat? nu este s?n?toas? decât dac? mierea se adaug? dup? ce preparatul este scos din cuptor ?i s a r?cit. Mierea înc?lzit? este toxic?.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Compromisul-o cale sigură spre nefericire

Compromisul-o cale sigură spre nefericire

Uleiul esenţial pur de dafin, un ulei polivalent adjuvant in menţinerea sănătăţii

Uleiul esenţial pur de dafin, un ulei polivalent adjuvant in menţinerea sănătăţii

Cele 7 emotii principale si impactul lor asupra sanatatii

Cele 7 emotii principale si impactul lor asupra sanatatii

Tratarea naturala a mastitei, cea mai frecventa infectie a alaptatului

Tratarea naturala a mastitei, cea mai frecventa infectie a alaptatului

Cum ameliorezi simptomele  herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Cum ameliorezi simptomele herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE