0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Diete

9 avantaje ale renuntarii la carne

nbsp;“Proteinele prezente in plante ne protejeaza de mule boli cronice.” Literatura stiintifica a stabilit fara umbra de indoiala ca o alimentatie fara carne, cand este tinuta in mod corect, aduce nenumarate beneficii sanatatii. Ideea de

4. Esti mai milostiv

Asa cum s-a mentionat anterior, miliarde de animale sunt crescute pentru a fi taiate anual. Animalele sunt vietuitoare care au capacitatea de a simti suferinta si o varietate de emotii. Ele sufera chiar si in fermele supranumite “umane.”  

Prin renuntarea la carne sau cel putin reducerea consumului de carne, fiecare persoana poate ajuta animalele sa nu mai treaca prin aceste experiente ingrozitoare. Un lucru este sigur: consumul de carne implica din punct de vedere etic o mare atentie si grija. Iar consumatorii sunt neglijenti si se complac in situatia existenta, in timp ce producatorii de carne au tot interesul sa-i mentina in acest fel.

5. Iti reduci inflamatia in corp

Multi oameni consuma regulat alimente procesate, desi stiu ca pot cauza cancer. Consumul de carne, mai ales, creste inflamatia in corp, care duce la numeroase consecinte pentru sanatate, pe termen lung sau scurt.

Inflamatia cronica este asociata cu arterioscleroza, atacuri de cord, accidente vasculare, diabet si boli autoimune, printre alte probleme.

Pe de alta parte, regimul alimentar bazat pe plante este in mod natural antiinflamator. Acest lucru se intampla din cauza ca elibereaza un nivel foarte redus de declansatori de inflamatie (grasimi saturate, endotoxine si alte toxine eliberate de bacteriile prezente in alimentele de origine animala). Studii numeroase au aratat ca cei care trec la un regim vegetarian isi reduc in mod semnificativ nivelul de proteina reactiva-C, un indicator al inflamatiei in corp.

6. Iti reduci nivelul de colesterol din sange

Un alt factor de risc pentru problemele cardiace este nivelul ridicat de colesterol. Grasimile saturate, in special cele din carne, branza, pui si alte produse animale, influenteaza in mod dramatic nivelul de colesterol rau.

Cand, insa, oamenii trec la un regim vegetal, acesta scade simtitor, asa cum arata mai multe studii. Surprinzator este ca scaderea este egala cu cea generata de medicamente - insa aici este vorba despre o afacere care nu are niciun interes in capacitatea de vindecare. Daca exista o substanta naturala cu puternic potential de vindecare, insa nu poate fi patentata, atunci nu prezinta niciun interes.

Este un fapt dovedit ca persoanele sub tratament medicamentos pentru boli cardiovasculare isi pot reduce riscurile prin adoptarea unei alimentatii pe baza de plante.

“Alimentatiile bazate pe plante si produse naturale reduc colesterolul rau, pentru ca au un continut foarte scazut de grasimi saturate si nu contin colesterol. In plus, acestea sunt bogate in fibre, care reduc, la randul lor, nivelul de colesterol din sange. Soia s-a dovedit a avea un rol in scaderea colesterolului, pentru cei care aleg sa o consume” - Dr. Michelle McMacken

7. Intestinele sufera o transformare majora

Sanatatea intestinala este extrem de importanta pentru starea generala de sanatate. Se poate spune chiar ca este cea mai importanta, pentru ca intreaga stare de sanatate este influentata de starea intestinelor. Daca acestea nu sunt in stare buna, corpul va suferi de tot felul de probleme.

Un aspect ce tine de starea intestinelor este ‘microbiomul.’ Acesta include miliardele de microorganisme care traiesc in corpul nostru. Vital pentru sanatatea noastra generala, microbiomul produce nutrienti critici, mentine tesuturile sanatoase, ne protejeaza de cancer, activeaza si dezactiveaza exprimarea  genelor si multe altele. Studiile arata ca joaca un rol important in multe alte afectiuni, de la bolile hepatice la diabet si multe boli autoimune.

Ce rol au plantele aici? Ei bine, studiile au confirmat ca alimentele vegetale mentin sanatatea microbiomului intestinal. Acesta este un motiv in plus pentru care oamenii de stiinta si specialistii din domeniul medical sprijina tot mai mult alimentatiile pe baza de plante. Fibrele prezente in mod natural in alimentele vegetale ajuta bacteriile bune din intestine. Fibrele care provin de la lactate, oua si carne ajuta bacteriile nocive, care cauzeaza boli.

“Studii de referinta au aratat ca atunci cand omnivorele consuma colina sau carnitina (prezente in carne, pui, fructe de mare, oua si lactate), bacteriile din intestine produc o substanta convertita de ficat intr-un produs toxic, numit TMAO (trimetilamina n-oxid). TMAO agraveaza placa de colesterol de pe vasele de sange si riscul de atac de cord si accident vascular.

Interesant este ca oamenii cu regim alimentar vegetarian nu au TMAO, sau au foarte putin dupa masa, pentru ca microbiomul acestora are o compozitie foarte diferita. Sunt necesare doar cateva zile pentru ca bacteriile din intestine sa-si modifice compozitia – beneficiile alimentatiei vegetariene se vad repede!” – Michelle McMacken, MD

8. Vei trai mai mult

Valter Longo, profesor de studii de biologie si gerontologie la Universitatea din Sudul Californiei, a descoperit ca prin post (daca este tinut corect), corpul produce mai putin 1GF1 (factor hormonal de crestere), si, prin urmare, celulele incep sa se repare in loc sa se divida. Studiile sale au aratat si ca postul regenereaza celulele stem, ucide celulele de cancer si prelungeste viata. S-au observate si o scadere in nivelul insulinei si al glucoze si o crestere a corpurilor de keton si IGFBP1.

Intr-o comunicare recenta de presa s-a aratat ca postul, in combinatie cu chimioterapia, distruge celulele de cancer.

“Restrictia calorica mareste speranta de viata si intarzie bolile cronice asociate cu varsta la mai multe specii, inclusiv sobolani, soareci, pesti, muste, viermi si drojdii. Mecanismul sau mecanismele prin care au acest lucru are loc sunt inca neclare.”

Relatia principala cu regimul alimentar vegetarian este ca, pentru a mentine beneficiile postului, in functie de tipul corpului, o persoana trebuie sa o faca in mod regulat, poate de 1-2 ori pe luna, sau sa adopte ceea ce se numeste "post intermitent.”

9. Se va schimba modul in care functioneaza genele

Oamenii de stiinta au descoperit relativ recent ca factorii de mediu pot influenta modul in care genele actioneaza. Studiile au aratat ca o alimentatie pe baza de plante poate reduce exprimarea genelor de cancer la barbatii cu risc scazut de cancer la prostata. Alimentatia vegetariana a dovedit si ca poate lungi telomerii, terminatiile cromozomilor de ADN care ne ajuta sa ne mentinem ADN-ul sanatos. Acest lucru sugereaza ca putem imbatrani mai incet, reducand sansele de dezvoltare a unor boli asociate cu varsta.

Sursa utilizata: http://www.collective-evolution.com/2016/07/31/9-things-that-happen-when-you-stop-eating-meat/

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#bolile cronice #carne #carne procesata #carne rosie #diera raw vegana #dieta vegetariana #fermele de ingrasare #hrana vie

Ce au mai parcurs alti cititori...

Proteinele animale sau vegetale, care sunt mai sanatoase?

Proteinele animale sau vegetale, care sunt mai sanatoase?

Arnold Schwarzenegger si James Cameron transmit acest mesaj lumii - Consumati mai putina carne

Arnold Schwarzenegger si James Cameron transmit acest mesaj lumii - Consumati mai putina carne

Carnea si lactatele- produse de care nu avem nevoie, dar cu care avem o relatie de dependenta

Carnea si lactatele- produse de care nu avem nevoie, dar cu care avem o relatie de dependenta
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.