La ce sunt bune curmalele

Denumirea stiintifica: Phoenix dactylifera

Curmalele nu par a fi deosebite cand le privim, sunt “sifonate” si au exteriorul maro si uscat , dar sunt foarte gustoase si aromate!

Curmalii, care produc aceste frumuseti mici, au fost adusi de pe coasta de vest a Americii, de catre misionarii spanioli, in anii 1700.

Curmalii incep sa faca rod  dupa 3-5 ani de la plantare, si sunt pe deplin maturi dupa 12 ani. Sunt cultivati in regiunile aride ale lumii, si pot fi gasiti in special in Iordania si granita dintre Iran si Irak.

Beneficiile curmalelor in sanatate

Cand vine vorba de numarul de minerale si vitamine, este suficient sa va spun ca sunt o multime. In primul rand, acestea sunt usor de digerat, permitand corpului sa profite din plin de bunatatea lor.

Fibrele alimentare din curmale, ajuta la deplasarea cu usurinta a deseurilor prin colon si ajuta la prevenirea colesterolului rau (LDL). Continutul de fier, o componenta a hemoglobinei in celulele rosii din sange, determina echilibrul de oxigen in sange. Potasiu, un electrolit, ajuta la controlul ritmului cardiac si a tensiunii arteriale. Vitaminele B continute in curmale si carotenolidele cum ar fi luteina, zeaxantina, , sunt absorbite in retina, pentru a mentine functiile optime de lumina, de filtrare, si protejeaza impotriva degenerescentei maculare.

Curmalele contin vitaminele A si K. Vitamina A protejeaza ochii, mentine pielea si chiar protejeaza plamanii si gura de a dezvolta cancer. Taninele, care sunt flavonoide, precum si antioxidantii polifenolici , lupta impotriva infectiilor si inflamatiilor, si ajuta la prevenirea sangerarii excesive (anti-hemoragice). Vitamina K este un coagulant de sange, care, de asemenea, ajuta la metabolizarea oasele tale.

Cupru, magneziu, mangan, vitamina B6 (piridoxina), niacina, acid pantotenic, riboflavina, sunt de asemenea prezente in curmale.

Impreuna, acesti cofactori ajuta organismul sa metabolizeze carbohidrati, proteine, si grasimi. Consumul de curmale cu moderatie, poate contribui la multe beneficii in sanatate, cum ar fi protectia impotriva deteriorarii celulelor, ajuta la prevenirea accidentului vascular cerebral, si prevenirea cancerului de colon, de prostata, de san, endometrial, pulmonar, si cancer pancreatic.

Informatii nutritionale

O portie medie de curmale fara samburi (28 de grame)curmalele

Per portie

Calorii………………………………………………………………………78

Carbohidrati…………………………………………………………….21 g

Zaharuri……………………………………………………………………….19 g

Fibre……………………………………………………………………..…..2 g

Proteine……………………………………………………………..……..1 g

Studiile efectuate pe curmale

Studiile au raportat multe beneficii pentru sanatate. Exista in curmale cel putin 15 minerale, inclusiv seleniu, un element care ajuta la prevenirea cancerului si este important in sistemul imunitar. Proteine care contin 23 de tipuri de aminoacizi, unele dintre ele nu sunt prezente si in alte fructe populare, cum ar fi portocale, mere, banane. Acizii grasi nesaturati includ palmitoleic, oleic, linoleic si linolenic. Studiile au concluzionat ca, curmalele ar putea fi considerate, un aliment aproape ideala, cu o gama larga de substante nutritive esentiale si un mare potential in sanatate.

Reteta sanatoasa cu curmale:

Curmalele sunt folosite cu mare succes in bucataria cruda cu hrana vie ca si indulcitor. De la prajituri si pana la lapte si smoothie-uri foositi cu incredere curmalele.

Rezumat

Fier pentru sange, fibre de fibre, vitamina A pentru ochi, potasiu pentru inima ta, B-uri, tanine – acestea sunt doar cateva din multele substante nutritive din curmale, ceea ce face din ele, una dintre cele mai sanatoase alimente din lume.

Curmalele sunt o gustare minunata, dar asigurati-va ca le mancati cu moderatie, fructele pot contine niveluri ridicate de fructoza, care pot dauna sanatatii dumneavoastra.

Sursa pentru acest articol:

http://foodfacts.mercola.com/dates.html

http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/7348/2

http://www.medjooldates.com/

http://www.imperialdategardens.com/

http://www.nutrition-and-you.com/dates.html

http://www.plantsciences.ucdavis.edu/GEPTS/pb143/CROP/DATE/date.htm – curmalele

notă !
Acest articol este doar o sursa de informare. Informatiile prezentate nu inlocuiesc sfatul unui specialist. Cititi mai mult despre termenii utilizarii acestui site, aici: Termeni si conditii ViataVerdeViu.ro

2 comentarii

  1. Silviu

    24 martie 2014 at 16:31

    ?ti?i cumva dac? cele care se g?sesc pe pia?a din romania au adaos de zah?r ?multumesc.

    • Ana Blenche

      24 martie 2014 at 16:38

      fructele confiate au zahar (sunt fierte in apa cu zahar). fructele uscate (curmale, smochine) nu cunoastem sa aiba zahar adaugat.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>